LA REPRODUCCIÓ
INTRODUCCIÓ
La reproducció és una de les funcions vitals fonamentals en els éssers vius, ja que és necessària per la perpetuació de l'espècie.
En aquest tema sou vosaltres els únics protagonistes, és a dir, heu de investigar, buscar informació, plasmar-la en un document i posteriorment exposar-la a la resta de la classe
TAREA
Vosaltres sou els alumnes de 6è de Primària de l’escola Abad Sola de Gandia. Heu d’utilitzar tots el mitjans que tingueu al vostre abast per tal de realitzar el treball que es proposa a continuació. A més de buscar en enciclopèdies (de la biblioteca o particulars) i en el llibre de text també utilitzarem Internet per completar les vostres recerques.
Després de la recopilació de les informacions aconseguides tindreu que presentar-les.
Podreu utilitzar diferents formats:
- El clàssic, en fulles, amb un text explicatiu amb dibuixos i esquemes,
- En un document Word (open office), fet amb l’ordinador, o
- Elaborant un Power Point, video, prezi o un mural explicatiu.
Formarem parelles, dins de cada grup, per a la investigació. Cada parella serà responsable de l'organització i correcta realització de la tasca.
Tots els grups hauran de presentar el seu treball, en qualsevol dels formats proposats i, a més, hauran de preparar una exposició amb Power Point,video, prezi o, amb un Mural explicatiu.
A continuació us propose la distribució del treball.
PRIMER GRUP
- Reproducció i canvis en el cos humà
1. El cos abans de la pubertat.
2. La pubertat en les xiques.
3. La pubertat en els xics.
SEGON GRUP
- L’aparell reproductor masculí
1. Descripció.
2. Funcionament.
- L’aparell reproductor femení
1. Descripció.
2. Funcionament. El cicle menstrual.
TERCER GRUP
- La fecundació
1. El zigot (cigoto).
2. L’embrió.
QUART GRUP
- L’embaràs i el part.
1. L’embaràs.
2. El part.
3. La lactancia
PROCÉS
Abans de començar el vostre treball i de formar les parelles haureu de fer un estudi previ del tema. Llegireu la informació que inclou el llibre de text i la que pugeu trobar en enciclopèdies. També revisareu les pàgines web d’interès per tal de conèixer tot el que anem a investigar.
Al finalitzar la primera sessió o quan tinguem una idea clara sobre el tema formarem les parelles i distribuirem la tasca.
La majoria de la informació de les pàgines web proposades està en Castellà això implica que tindreu que traduïr-la al valencià en el moment de plasmar-la en el vostre treball.
És convenient acompanyar les explicacions amb imatges i gràfics.
RECURSOS
Títol: Reproducció en els éssers humana
Títol: Pubertat
Títol: Todo acerca de la pubertadURL: http://kidshealth.org/kid/en_espanol/cuerpo/puberty_esp.HTML
Títol: L’aparell reproductor
URL: http://www.xtec.cat/~rvillanu/reproductor/reproductor.htm
Títol: Aparato reproductor masculino
URL: http://es.wikipedia.org/wiki/Aparato_reproductor_masculino
URL: http://www.wikisaber.es/Contenidos/LObjects/male_repro_system/index.HTML
URL:http://educacion.practicopedia.lainformacion.com/ciencias-naturales/como-funciona-el-aparato-reproductor-masculino-11249
URL: http://es.wikipedia.org/wiki/Aparato_reproductor_femenino
URL: http://www.wikisaber.es/Contenidos/LObjects/female_repro_system/index.HTML
URL:
http://educacion.practicopedia.lainformacion.com/ciencias-naturales/como-funciona-el-aparato-reproductor-femenino-2099
Títol: La fecundació, la gestació i el part.
URL:http://recursostic.educacion.es/ciencias/biosfera/web/alumno/3ESO/apararep/parto.htm
URL:http://213.0.8.18/portal/educantabria/contenidoseducativosdigitales/primaria/cono_3_ciclo/CONTENIDOS/CUERPO%20HUMANO/DEFINITIVO%20REPRODUCTOR/Publicar/page7.html
Títol: La fecundación
URL: http://www.natureduca.com/anat_funcreprod_fecund.php
Títol: El cigoto
URL; http://es.wikipedia.org/wiki/Cigoto
Títol: Embrión
URL; http://www.ideasrapidas.org/embrion.htm
Títol: Embarazo
URL: http://es.wikipedia.org/wiki/Embarazo_humano
Títol: El parto
URL: http://es.wikipedia.org/wiki/Parto
AVALUACIÓ
|
Poca consolidació
1 |
Aprenentatge regular
2 |
Bon aprenentatge
3 |
Excel·lent aprenentatge
4 | |
TREBALL EN GRUP
|
Alguns participantsno han fet la seua part del treball. Han treballat individualment.
|
Una persona ha realitzat el treball mostrant interès en ocasions.
|
El treball s’ha repartit i quasi tots han treballat per igual.
|
El treball s’ha repartit i quasi tots han treballat per igual. Tots coneixen el tema.
| |
ELS CONTINGUTS I LA SEUA ORGANITZACIÓ
|
Idees simples i mal estructurades, seleccionen poques i errònies dades.
|
Idees incompletes i mal organitzades.
Selecció suficient de dades. |
Han desenvolupat tots els punts però la organització no es bona.
Selecciona suficients dades, ben seleccionades i sintetitzades. |
Han desenvolupat tots els punts i han organitzat la informació correctament.
Dades ben seleccionades, resumides i presentades. | |
MOTIVACIÓ
|
No han mostrat cap interès per l’activitat.
|
En ocasions han mostrat interès.
|
S’han mostrat participatius y motivats.
|
La seua motivació i participació han segut òptimes.
| |
UTILITZACIÓ DELS RECURSOS INFORMÀTICS.
|
Han demostrat un us pobre dels recursos informàtics a més de cap interès per millorar.
|
Els ha costat utilitzar correctament els recursos informàtics, però han millorat un poc.
|
L’ús dels recursos informàtics ha segut satisfactori. Han millorat considerablement en aquells casos que no partien amb un us fluid.
|
L’ús dels recursos ha segut en tot moment òptim, han ampliat contínuament els seus coneixements i han ofert ajuda a la resta de companys.
| |
CORRECTA REALITZACIÓ DEL DOCUMENT A ENTREGAR
|
La presentació és pobre i no contempla totes les dades requerides. Te moltes errades.
|
La presentació és pobre i encara que contempla totes les dades requerides, te algunes errades.
|
La presentació és atractiva i contempla totes les dades requerides. Te algunes errades.
|
La presentació és atractiva i contempla tots els temes proposats. No presenta errades importants.
|
Escala d’estimació
Poca consolidació
|
Aprenentatge regular
|
Bon aprenentatge
|
Excel·lent aprenentatge
| |
PUNTUACIÓ
|
5-9
|
10-14
|
15-19
|
20
|
- Els treballs presentats han de respondre a les qüestions de l’apartat TAREA.
- Els murals han de ser esquemàtics i han de contenir la informació justa i necessària.
- No es tracta de copiar i pegar, si no de que seleccioneu i transformeu la informació amb les vostres paraules.
¡¡¡MOLTA SORT I ÀNIM EN LA VOSTRA INVESTIGACIÓ!!!
No hay comentarios:
Publicar un comentario